Om EPP

EPP står for “European People’s Party” – Det Europæiske Folkeparti. Partiet er en sammenslutning af centrum-højre, konservative og kristdemokratiske partier fra hele Europa og var det første af sin slags, da det blev stiftet i 1976. Mere end 70 politiske partier fra 40 lande er medlemmer af EPP. Partiet rækker dermed langt ud over EU’s grænser.

EPP tror på, at et stærkt, forpligtende og tæt samarbejde i EU er nødvendigt for at løse de kæmpemæssige problemer, som folk og lande i Europa har oplevet igennem de seneste år. Respekten for frihed, demokrati samt fundamentale borger- og menneskerettigheder er grundlæggende værdier for EPP.

Det Konservative Folkeparti blev fuldgyldigt medlem af EPP i 1993.

Du kan læse mere om EPP på: www.epp.eu

EPP Gruppen

Det Europæiske Folkepartis Gruppe i Europa-Parlamentet samler først og fremmest de MEP’er, der er valgt fra EPP’s medlemspartier. I øjeblikket har EPP Gruppen ca. 220 medlemmer og er dermed langt den største politiske gruppe i Europa-Parlamentet.

Gruppen arbejder for et EU baseret på en fri markedsøkonomi, hvor samfundet samtidig tager et socialt ansvar. Det er en politik, som passer godt til danske konservative holdninger.

Konservatives medlemmer af Europa-Parlamentet indtrådte i EPP Gruppen efter valget i 1989.

Du kan læse mere om EPP Gruppen på: www.eppgroup.eu